Brandstationen!

Ja idag har jag vart på brandstationen med innebandylaget, det var rätt så kul :)
först åkte vi i sån där brandbil 25 meter högt upp, skiiit läskigt! Sen så fick vi ha på oss masker och gå in i en mörkt rum med massor röök, man skulle rädda en människa, haha låtsas alltså ;)
Sen hade vi staffet och då skulle mannt någ först kasta nån slang och få den rak, sen sätta fast slang i nån grej och spruta vatten på en kon. Sen bar man en person på en bår och sprang runt ett träd, efter det skulle man släcka en eld! Sen fick man klättra upp på en kontain och göra 5 armhävningar! Sen hade man såna där brandmänskläder på säg och sprang runt en bit, till sist så skulle man rulla in slangen man kasta ut från början.. vårat lag kom 2:a iallafall :D <3
Sen så fick vi åka brandstång, sen åt vi lunch och sen gick jag och Malin..
Vi gick till donken med Matilda, Elin, Elin och Lova och åt glass. Sen åkte jag med Malin och gick med henne en bit hem sen såå åkte jag hem, ja somna sen så gick jag till saltsjöbadens ip och kollade när värmdö spela match, tyvärr så förlora dom med 2-1 men saltis spela riktigt fult!
Haha sööt Malin, kanske borde bli brandman? <3

Jaja oj va mycket allt vart hoppas ni orkar läsa, puuusss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





RSS 2.0